Černej Dynamit
Obávaný mistr bojových umění a lamač ženských srdcí se mstí za smrt bratra tajemnému bossovi, který zásobuje místní sirotčinec heroinem. Pocta a zároveň mimořádně zábavná parodie žánru blaxploitation 70. let patřila k největším diváckým hitům letošního festivalu Sundance.
Ghettem se šíří panika. Tajemný „Muž" zásobuje místní sirotčinec heroinem a jím distribuovaný populární alkoholický nápoj způsobuje fatální vedlejší účinky. Poté, co „Muž" vykoná pomstu na jednom ze svých dealerů, vstupuje na scénu bratr oběti, všemi obdivovaný a zároveň obávaný titulní hrdina. Na cestu za pomstou se vydává vybaven střelnými zbraněmi, nunčaky a neodolatelně břitkými hláškami. Tři desítky let po vzniku nejslavnějších blaxploitation filmů natočil Scott Sanders poctu žánru, jež je zároveň jeho mimořádně povedenou parodií. Tvůrci si utahují z nejednoho klišé, ovšem silný satirický podtón zaručuje, že o zábavu budou mít postaráno i ti, kterým tituly kultovních filmů Shaft nebo Sweet Sweetback’s Baadassss Song nic neříkají. V hlavní roli jednoho z největších diváckých hitů letošního festivalu Sundance se představí herec, scenárista a majitel černého pásu v sedmi bojových uměních Michael Jai White.