Služebná
Jedenačtyřicetiletá Raquel stihla během třiadvaceti let, které věnovala v roli chůvy a služky početné a bohaté rodině Valdésových, pouze zatrpknout a vyhasnout. Zdá se, že kromě krutých migrén ji v životě už nic nečeká. Existuje někdo, kdo by ji dokázal vyvést ze slepé uličky? Velká cena poroty na festivalu Sundance.
Raquel pracuje v bohaté rodině Valdésových od svých osmnácti let. Za tu dobu se stala chůvou pěti dětí i neúnavnou služkou, která je na nohou od rána do večera. Kromě iluze, že je vnímána jako součást rodiny, a krutých migrén ze života nic nemá. Její špatně skrývaná zatrpklost a narůstající neshody s nejstarší dcerou Valdésových vedou paní domu k přesvědčení, že stávající „děvče pro všechno" je přepracované. S rozhodnutím najmout do domácnosti další posilu však u Raquel překvapivě narazí... Opravdu nepotřebuje vysílená služka pomoc, nebo se jen snaží zuby nehty udržet výlučnost svého pochybného postavení v lůně rodiny? Od svého okolí může jen stěží očekávat, že ji bude mít k tomu, aby konečně objevila také sama sebe... V průsečíku sociálního i lidského nátlaku režisér nenásilně zobrazuje novodobé či přetrvávající nevolnictví v latinskoamerických aristokratických rodinách.