Momentky
Celovečerní ohlédnutí za jedinečnou a enigmatickou postavou československého rocku od 60. do 90. let. Portrét rockového básníka, bohéma i askety Deža Ursinyho ze vzpomínek skládají Marián Varga, Ivan Štrpka, Zdena Krejčová a další.
Není divu, že jeden z prvních celovečerních portrétů z oblasti československého rocku vznikl právě o tajemném, vřelém, originálním a nesmírně nadaném Dežovi Ursinym. Život slovenského rockového básníka skončil v osmačtyřiceti letech. Od té doby je s námi už jen jeho hudba: alba, která vytvářel společně s básníkem Ivanem Štrpkou, jeho velká osobní bilance na sklonku života v devadesátých letech a také rané písničky z beatových šedesátých let, v nichž už od osmnácti roků Dezider čili Dežo Ursiny zářil jako jedna z hvězd československé scény se skupinou The Beatmen. Sestra Deža Ursinyho vypráví klíčovou příhodu o hře na sebezraňování, která končí skutečným zraněním. Spoluhráči Marián Varga, Jaro Filip či Andrej Šeban hovoří o jiskřivé i nesnesitelné osobnosti. Ženy, producenti, děti: z „momentek" (jak zní název jednoho Ursinyho alba) se skládá portrét výjimečného hudebníka, od bohémských let až po askezi a vnitřní klid před očekávanou smrtí.