Osadné
Pravoslavný kněz, dlouholetý starosta a rusínský aktivista se v úsměvné „document-toury movie" autora Jiných světů Marko Škopa vydávají na cestu ze vzdálené východoslovenské vesničky Osadné do bruselského europarlamentu.
Na nejvýchodnější hranici Evropské unie se nachází vesnička Osadné, jejíž pravoslavný kněz Peter Soroka za posledních pět let pohřbil padesát lidí a pokřtil pouze dvě děti. Sorokovým civilním souputníkem je starosta Ladislav Mikuláško, politický rekordman, který je ve vedoucí vesnické funkci už třicet šest let. Dvojice rázovitých lokálních patriotů se rozhodne vzít budoucnost Osadného do vlastních rukou a s pomocí rusínského aktivisty Fedora Vica hledat pomoc u nejvyšší instance. Marko Škop sleduje ve svém „document-toury movie" hrdiny na cestě do bruselského europarlamentu a je svědkem jejich snah vtáhnout spřáteleného europoslance do spásného posílení cestovního ruchu. Podobně jako v předchozím snímku Jiné světy leží režisérovi na srdci autenticita „neglobalizovaného" jedince, kterého však tentokrát daleko více vnímá v kontextu jeho komunity a konfrontuje se světem za hranicí rodné vesnice.