Contact High
Psychedelická gangsterská komedie od jednoho z nejoceňovanějších rakouských režisérů nenabízí jen nejlepší „zdrogovanou scénu" od Strachu a hnusu v Las Vegas. Mimořádně chutný zážitek činí z filmu i tajemné recepty s velkým podílem halucinogenů a klobás a bezpočet malých i velkých záhad.
Hans a Max by rádi ovládli místní trh s párky v rohlíku, zatímco Harry by se nejraději nechal hýčkat svými svalnatými automechaniky. Taška se záhadným obsahem však naruší plány všech a sestava nepravděpodobných zlodějíčků a gangsterů se náhle ocitá v polské Drogomyśli. Komediální rovina vyvěrá nejen z mnohonásobných nedorozumění a absurdních situací, ale i z celkové potrhlosti rozličných protagonistů. Polské lokace ožívají podobně jako kusturicovský Balkán a Glawogger ukazuje, jak ve střední Evropě stvořit magickorealistické dílo, v němž se díky jedinečné vypravěčské perspektivě může stát opravdu cokoli. Cílem je zde samotná cesta plná drogového opojení a jasných úkolů, které se ale nikomu nedaří plnit, cesta, během níž se do vás může z ničeho nic zamilovat zrzavá taxikářka. A pokud vás už přestalo trápit, co Jules a Vincent z Pulp Fiction skrývali v zářícím kufříku, nasadí vám tento snímek nového brouka do hlavy.