Familystrip
Mladý malíř Francesc Herrero, jemuž je snímek věnován na památku jeho předčasného odchodu z tohoto světa, maluje rodinný portrét režiséra a jeho starých rodičů, kteří během sezení modelem vypovídají o své dlouhé cestě životem. V improvizovaném filmu, který původně zamýšlel snímat bezprostřední současnost a zachytit pár chystající se oslavit pětašedesát let společného života, se stáváme svědky rodinné kroniky. Ústním podáním generace, jež pomalu odchází, se tak přenášejí rezonance země, poznamenané katolicismem a španělskou občanskou válkou... Téma snímku představuje nejintimnější svědectví Miñarrových nejbližších, proto producent nemohl pověřit režií nikoho jiného než sebe samotného... „Tam, kde existuje kultura, tam bude vždycky místo pro autorský film a nové režiséry. V Evropě myslím nikdy nezanikne, protože je součástí osobitého nadání Evropanů," říká režisér.