Násilí, drogy, sex, morální deziluze a sociální mizérie – nezávislý film Život na cestě je typickým příspěvkem exploatační kinematografie, přesněji řečeno exploatačních tendencí ve filmové tvorbě zemí, které procházejí překotnými sociálními, politickými a ekonomickými změnami. Podobně jako například ruský film Bratr (Brat, 1997) Alexeje Balabanova reflektuje i čínský debut vyhroceným způsobem současnou situaci ve své zemi. Činí tak na příběhu naivního mladíka, který přichází do velkoměsta, kde je okolnostmi vtažen do nelegálních aktivit. Díky použití malé digitální kamery zasadili filmaři jednotlivé sekvence do reálných prostředí, přičemž nikterak neomezovali jejich přirozený ruch. Dojem realismu dále umocňují enormně dlouhé záběry. Film přináší syrový pohled na odvrácenou stranu Číny v době po olympijských hrách.