Libanon
6. června 1982 izraelské obranné síly vstoupily na území jižního Libanonu v odpovědi na pokus o vraždu izraelského velvyslance ve Velké Británii. Jak akci vidí čtveřice izraelských branců, odkázaná jen na extrémně zúženou perspektivu tankového průzoru? V pohraniční vesnici se dvacetiletí mladíci bez předchozích bojových zkušeností ocitají poprvé v akci – a místo hrdinské pýchy je zachvacuje demoralizující děs ze všudypřítomné smrti, jíž jsou vystaveni a již musejí rozsévat, aby přežili. Debutující režisér Samuel Maoz se inspiroval traumatizujícími zážitky, které si odnesl z první libanonské války. Libanon je tak po Valčíku s Bašírem Ariho Folmana dalším titulem, v němž izraelští autoři zkoumají otázku osobní zkušenosti na pozadí dějinné nevyhnutelnosti. V Izraeli měl snímek rozporuplný ohlas, vřelého přijetí se mu však dostalo na řadě mezinárodních festivalů (včetně Zlatého lva na MFF v Benátkách).