Červené střevíčky
Nejproslulejší titul v produkci The Archers, inspirovaný pohádkou H. Ch. Andersena, vypráví o talentované baletce Victorii, jež se ocitá před osudovou volbou mezi milostným citem a vášní pro umění. Z podnětu Martina Scorseseho a Thelmy Schoonmakerové se obsahově i formálně originální technicolorová podívaná dočkala rozsáhlého digitálního zrestaurování.
Pro svůj desátý společný film nalezli Powell a Pressburger inspiraci ve stejnojmenné romantické pohádce Hanse Christiana Andersena o dívce podlehnuvší moci magických tanečních střevíčků, kterou rozpracovali do strhujícího příběhu o stravující vášni pro umění a kreativní proces. Talentované baletce Vicky (Moira Shearerová) se plní sen v podobě angažmá v ansámblu inspirativního a démonického impresária Lermontova (Anton Walbrook), neúprosně trvajícího na podřízení soukromí vyšším uměleckým cílům. Díky představení Červené střevíčky Vickyina kariéra strmě stoupá, ovšem v okamžiku, kdy se její přátelství s hudebním skladatelem Julianem (Marius Goring) změní v milostný vztah, je hvězda souboru postavena před osudovou volbu. Nejproslulejší titul v produkci The Archers průkopnickým způsobem spojuje dosud oddělená teritoria divadelního jeviště a filmu. Během novátorské patnáctiminutové baletní sekvence je divák z pohodlí sedačky vtažen do Vickyina vnitřního světa, v němž svádí souboj „pozemský" cit s oddaností k umění. Díky loni dokončenému rozsáhlému digitálnímu zrestaurování z podnětu Martina Scorseseho a Thelmy Schoonmakerové máme možnost ocenit technicolorovou podívanou v podobě blízké původní vizi Powella, Pressburgera a jejich spolupracovníků.