Život a smrt plukovníka Blimpa
Satirickým komiksem inspirovaný slavný britský film, který rozhněval ministerského předsedu Winstona Churchilla, představuje v rozsáhlých flashbacích armádní kariéru i soukromý život rozšafného vojáka, jenž nade vše stavěl profesní i osobní čest a věrné přátelství.
Odvěký generační spor mezi svéhlavostí mladých, kteří mají daleko k toleranci, a zkušeností kmetů stál u zrodu druhého filmu natočeného pod hlavičkou Powellovy a Pressburgerovy produkční společnosti The Archers. Předobrazem hlavní postavy, rozšafného generála Candyho (Roger Livesey), se tvůrcům stal komiksový hrdina plukovník Blimp, jehož prostřednictvím levicový karikaturista David Low podroboval sžíravé satiře soudobý domácí politický a vojenský establishment. Jeden z nejslavnějších britských filmů minulého století představuje v rozsáhlých flashbacích na ploše čtyř desetiletí armádní kariéru i soukromý život vojáka, který nade vše stavěl profesní i osobní čest a věrné přátelství. A právě kvůli Candyho gentlemanskému způsobu vedení války, který byl v roce 1943 vnímán jako značně anachronický, a zároveň jeho neochvějnému celoživotnímu přátelství s německým důstojníkem (Anton Walbrook) si „Blimp" a jeho konvencím se vzpírající autoři vysloužili hněv a bojkot ze strany ministerského předsedy Winstona Churchilla.