Žena bez piana
Záznam čtyřiadvaceti hodin života ničím nevybočující ženy Rosy, jež se ale s příchodem noci rozhodne svému nudnému osudu uniknout. Na nádraží potkává imigranta Radka, kterého ztvárnil Jan Budař. Snímek natočený v pomalém rytmu vyniká specifickou atmosférou těžící z důsledné práce s výjimečností obyčejné chvíle. Spoluscenáristka snímku Lola Mayo je členkou hlavní poroty letošního MFF KV.
Rosa žije obyčejným životem ženy v domácnosti. Den tráví starostí o byt a přípravou jídla pro manžela, který jezdí s taxíkem. Jak její dny plynou, zjevně trpí kromě neustálého zvonění v uších také prázdnotou svého bytí. Film je záznamem čtyřiadvaceti hodin života této ničím nevybočující ženy, která se s příchodem noci rozhodne svému nudnému osudu uniknout. Mění svou vizáž a vydává se poznávat noční život. Na místním autobusovém nádraží potkává mírně podivného Radka, polského imigranta. S ním pak Rosa prožije sled nečekaných událostí. Jemně komický a v pomalém rytmu natočený snímek vyniká specifickou atmosférou, těžící z důsledné práce s výjimečností obyčejné chvíle. Film je postaven na vnějškově střídmém výkonu představitelky hlavní role Carmen Machiové a důsledně statické kameře zdůrazňující chladné barevné tóny. Do role svérázného Radka byl obsazen český herec a hudebník Jan Budař.