Otázka života a smrti
Fantaskní romance o síle lásky a jejího delirického efektu na lidskou mysl sleduje anglického letce Petera (David Niven), který jako zázrakem uniká svému osudu a přežívá pád z hořícího letadla. Onen svět však postrádá mladíka, který se mezitím stačil zamilovat do půvabné radistky June, a souhlasí s jeho návrhem vyřešit kauzu u „nebeského" soudu.
Peter Carter (David Niven), velící důstojník anglického bombardéru, je na samém konci druhé světové války nucen při návratu z mise vyskočit z hořícího letounu bez padáku. Zatímco onen svět postrádá předpokládaného nebožtíka mezi nově evidovanými zesnulými stíhači, stačí se mladík, jenž zázrakem přežil, zamilovat do americké radistky June (Kim Hunterová). Zástupci onoho světa se však nehodlají vzdát bez boje, a tak Peterovi nezbývá než se s pomocí obhájce (Roger Livesey) při „nebeském" soudu pokusit zlomit odpor amerického žalobce proslulého nenávistí k Britům a vydobýt si odklad odchodu. Extravagantní alegorický příběh na téma anglo-amerických vztahů je pozoruhodnou a dnes již legendární ukázkou Pressburgerova vypravěčského talentu spektakulárně rozvinutého Powellovým géniem pro nekonvenční a odvážnou filmovou realizaci. Fantazijní romance o síle lásky a jejího delirického efektu na lidskou mysl ohromí na svou dobu výsostně moderními vizuálními efekty z dílny kameramana a technicolorového specialisty Jacka Cardiffa.