Tinar
Íránský režisér Mahdi Moniri ve svém citlivě sestaveném a vizuálně vytříbeném portrétu představuje desetiletého pasáka krav Ghasema, kterému byla doba bezstarostného dětství odepřena a který se naopak musí v těžkých podmínkách postarat nejen o sebe, ale i o svěřené stádo krav.
Na úpatí majestátních hor nedaleko íránského města Babol žije a tvrdě pracuje desetiletý pasák krav Ghasem. Matka mu umřela, otec a jeho nová žena ho občas bijí a jeho starší bratr odsud raději utekl. Ghasem po většinu roku pracuje sám, a tak jsou mu často jedinými společníky pouze krávy, o které se láskyplně stará a občas jim i zpívá. Íránský režisér Mahdi Moniri nám ve svém citlivě sestaveném a vizuálně vytříbeném portrétu představuje chlapce, kterému byla doba bezstarostného dětství odepřena a jenž se naopak musí v těžkých podmínkách postarat nejen o sebe, ale i o svěřené stádo krav. V poetických záběrech doplněných tradiční hudbou nás malý Ghasem beze stopy sentimentu seznamuje se svými pracovními povinnostmi, jež s obdivuhodnou bravurou zvládá. A také se svými sny, mezi něž patří nejenom naučit se číst a psát, ale stále naléhavěji i útěk od života osamělého pasáka krav.