Psanci osudu
Dospívající Gunther prožívá ve vesnici Reetverdegem neuvěřitelně bouřlivé a zmatené mládí, ovládané pijáckými kousky a sexuálními eskapádami otce a strýců. O mnoho let později se dospělý Gunther, nyní spisovatel, ohlíží zpět za tímto pohnutým obdobím.
Snímek, natočený podle bestselleru Dimitriho Verhulsta, vypráví příběh Gunthera Strobbeho, jenž prožil se svým pijáckým otcem a strýci neuvěřitelně bouřlivé mládí ve vesnici Reetverdegem. O mnoho let později se dospělý Gunther, který se nyní živí psaním, za tímto obdobím ohlíží. Nikoli nostalgicky, ale spíš s hořkostí a se smutkem, neboť mladému Guntherovi postupně dochází, že nechce kráčet ve stopách starší a naprosto ztracené generace. Toto rozhodnutí je však bolestné. Bez lásky klanu se velký, širý svět může stát studeným a opuštěným místem. Režisérovi Felixi van Groeningenovi se díky energickému vyprávění, poháněnému dynamickou kamerou a v neposlední řadě naturalistickými hereckými výkony, pozoruhodně dobře daří udržet paradoxní rovnováhu mezi chlípnou euforií a tichým zoufalstvím, vulgaritou a něhou.