Jak jsem dopadl tohle léto
Kdysi významná meteorologická stanice na opuštěném ostrově v Severním ledovém oceánu má dva obyvatele – zkušeného drsňáka Sergeje a nováčka Pavla. Poté, co Pavel obdrží pro Sergeje zcela zdrcující soukromou zprávu, se životy obou mužů navždy změní. Na Berlinale oceněné, vizuálně úchvatné existenciální drama Alexeje Popogrebského, letošního člena hlavní poroty.
Polární stanice na opuštěném ostrově v Severním ledovém oceánu, obývaném pouhými dvěma lidskými bytostmi a několika ledními medvědy. Zkušený meteorolog Sergej a čerstvý absolvent Pavel spolu tráví měsíce pečlivým záznamem povětrnostních podmínek na kdysi strategicky významné výzkumné stanici. Důležitá zpráva pro Sergeje, kterou se Pavel neodvažuje předat, navždy změní jejich životy. Skvělí herci, vycházející hvězda Grigorij Dobrygin a známý herec a režisér Sergej Puskepalis, jako dva muži, kteří se nejprve snaží nalézt vzájemné porozumění a poté hlavně odpuštění uprostřed pustiny za polárním kruhem. Vizuálně úchvatné existenciální drama o přežití bylo uvedeno v soutěži Berlinale, odkud si oba herci odnesli cenu za mužský herecký výkon ex-aequo a kde byla oceněna i vynikající kamera Pavla Kostomarova. Talentovaný ruský režisér Alexej Popogrebskij se po svém úspěšném snímku Prosté věci vrací na MFF Karlovy Vary nejen s novým filmem, ale také v roli porotce.