Jak chytit kraba
Debut z prostředí afrokolumbijské komunity na pobřeží Pacifiku. Ve vesnici La Barra se odehrává příběh mladého muže Daniela, prchajícího před minulostí. V místě obklopeném džunglí a mořem, kde běh života diktují zákony přírody, dochází ke střetu mezi dvěma pohledy na život: tím zděděným po předcích a pohledem cizinců, zavádějících novoty v duchu moderní doby.
Daniel na útěku před svou minulostí míří do vesnice La Barra na pobřeží Pacifiku. Hodlá se tu poohlédnout po motorovém člunu, na kterém by navždy opustil Kolumbii. Zamýšlí zdržet se jen pár dní, ale La Barra je náhle postižena záhadným úbytkem ryb. Rybáři se musejí vydávat daleko na moře a žádná z bárek není volná. Nejen tyto okolnosti Danielovi zkomplikují situaci. Vesničané se nikdy neobtěžovali ověřit si vlastnictví půdy, na které žili po celý život. A tak v roli majitele pozemků začíná vystupovat cizinec El Paisa, který chce vybudovat na pobřeží turistickou pláž s hotely. Vesnice se bouří, ale i místní vůdce Cerebro se snaží zavádět novoty a přizpůsobit se příchodu moderní doby. „V příběhu muže, který objeví místo obklopené džunglí a mořem, kde život ubíhá tempem diktovaným zákony přírody, jsem se pokusil vyjádřit střet mezi dvěma pohledy, tím zděděným po předcích a pohledem cizince, a zároveň nedostatek pochopení nás, kteří žijeme ve městech, pro ty, kteří setrvávají na periferii," říká debutující režisér.