Pravda
Mladičká Dominique (vynikající Brigitte Bardotová) je souzena za vraždu svého bývalého přítele Gilberta. Konzervativní autority využijí procesu k pranýřování uvolněných mravů pařížské mládeže z levého břehu Seiny. Soudní drama slavného francouzského režiséra (Mzda strachu, Ďábelské ženy), oceněné Zlatým glóbem, je uváděno z nově zrestaurované filmové kopie.
Mladičká Dominique je souzena za vraždu svého bývalého přítele Gilberta. Lehkomyslná dívka neunesla fakt, že mladý hudebník, jímž byla doslova posedlá, dal přednost její konzervativní sestře. Z rutinního projednávání zločinu z vášně se postupně stane pranýř volných mravů bezstarostné dívky, potažmo bohémského života mladé generace z levého břehu Seiny na počátku 60. let. V soudním dramatu, na jehož scénáři spolupracovala Clouzotova žena Véra, se obdivovaný autor francouzské kinematografie vrátil ke svému oblíbenému tématu žárlivosti a jejího vlivu na psychiku jedince. Do centra dění a pohrdavým pohledům měšťáků napospas nastavil atraktivní Dominique, již v jedné ze zásadních rolí kariéry ztělesnila Brigitte Bardotová. Clouzot rafinovaně destruoval mýtus svůdné uličnice se vzdorovitě našpulenými rty a dokázal hereččin nesporný talent. Pravda, kterou nově zrestaurovalo studio Sony Columbia, patřila k nejnavštěvovanějším francouzským snímkům své doby a získala Zlatý glóbus za nejlepší zahraniční film a nominaci na Oscara v téže kategorii.