Zoufalci
Šestice hrdinů, kteří po maturitě přišli z Jablonce nad Nisou do Prahy, zkouší ve třiceti letech bilancovat svůj život. Je na změnu příliš brzy – nebo snad už pozdě, protože z rozjetého vlaku se vyskakuje jen obtížně? Režisérský debut Jitky Rudolfové je generační výpovědí, která vnímá vztahové problémy dnešních třicátníků s pochopením i ironickým nadhledem.
Dagmara má dvě děti a manžela, jehož pedantické názory a sekýrování už přestává snášet. Socioložka Linda se zase pokouší vyřešit poměr s nevěrným milencem. Sekretářka Sylvie hledá únik ze samoty v alkoholu a nezávazném sexu. Homosexuálové Tonda a Otakar po sedmiletém soužití marně hledají nový vztah a věčný student Radim deptá svou dívku žárlivostí. Šestice hrdinů, kteří přišli po maturitě do Prahy z Jablonce nad Nisou, zkouší ve třiceti letech bilancovat svůj život. Je na změnu příliš brzy – nebo snad už pozdě, protože z rozjetého vlaku se vyskakuje jen obtížně? Mohou hrdinové společně najít nový smysl života na idylickém venkovském statku? „Zajímalo mě, proč člověk ve svém životě dělá určité bezútěšné věci – a neumí proti tomu v tu chvíli adekvátně bojovat. Jejich nesmyslnost a trapnost si uvědomí až ve zpětném pohledu," poznamenává debutující režisérka Jitka Rudolfová, která titul své formálně zajímavé generační výpovědi vnímá s ironií, příznačnou pro snímky její učitelky na FAMU Věry Chytilové.