Ambiciózní Joan, hrdinka originální romance, se vydává na cestu k Hebridám, ležícím západně od skotského pobřeží, kde na ni se snubním prstenem čeká bohatý průmyslník. Nevyzpytatelné přírodní živly a setkání se sympatickým námořním důstojníkem Torquilem však mladou ženu donutí přehodnotit její plány.
„Dosud jsem neviděl film, který by tolik voněl větrem a deštěm a zároveň tak čarokrásným způsobem zobrazil krajinu, v níž žijí lidé...," napsal Raymond Chandler o neobyčejné romanci, jejíž scénář napsal Emeric Pressburger v rekordně krátké době jednoho týdne. Ambiciózní a tvrdohlavá Joan (Wendy Hillerová) se vydává na cestu k souostroví Hebridy, ležícímu západně od skotského pobřeží, kde na ni se snubním prstenem čeká bohatý průmyslník. Nevyzpytatelné přírodní živly a setkání se sympatickým námořním důstojníkem Torquilem (Roger Livesey) však mladou ženu donutí nejen přehodnotit její plány, ale i nahlédnout do vlastního nitra. Podobně jako v Canterburské povídce patří k protagonistům snímku krajina, jejíž duchovní rozměr dokázal Powell opět s pomocí kameramana Erwina Hilliera mistrně převést do filmové řeči. S předchozím snímkem pojí napětím a komediálními prvky obohacený melodramatický příběh také autobiograficky laděná mužská postava – stoicky sebevědomý strážce tradičních hodnot ve světě atakovaném rozpínavým materialismem.