Pan Nikdo
Výchozí situace tohoto extravagantního a ambiciózního snímku je poměrně prostá. Manželé se chystají rozvést, což znamená, že jejich syn Nemo Nobody musí učinit srdcervoucí rozhodnutí, zda zůstane s otcem, nebo se odstěhuje na druhou stanu zeměkoule s matkou. Dokud se nerozhodne, je možné cokoli. Ve filmu je vedle sebe či rozptýleně nastíněna celá řada potenciálních důsledků. Co by se například stalo, kdyby se Nemo oženil s tou holčičkou v červených šatech? Jeho život by se odvíjel jinak, než kdyby si vybral dívenku ve žlutém. A co dívka v modrém? Příběh se odehrává na mnoha místech v minulosti, přítomnosti i ve vzdálené budoucnosti, ovšem nikoli nutně chronologicky. Zní to složitěji, než jak to ve skutečnosti je. Scenárista a režisér Jaco Van Dormael vysvětluje: „Každá postava se objeví ve snu někoho jiného. A na oplátku sní o jiném životě."