Ondine
Nemocná holčička Annie soudí, že nová přítelkyně jejího rozvedeného otce je selkie – mořská bytost přicházející mezi lidi, aby jim přinesla štěstí. Ať už Ondine je či není mořskou pannou, podléhá zákonům svého druhu… Režisér Neil Jordan navazuje milostným příběhem s Colinem Farrellem v hlavní roli na své předchozí ambivalentně mystické příběhy typu Interview s upírem.
Byl jednou jeden rybář... Přestože byl už dva roky střízlivý, nevěřil svým očím, když jednoho dne vylovil z moře mladou ženu trpící ztrátou paměti. Určitě jde o selkii – bytost přicházející mezi lidi na pevninu, aby jim přinesla štěstí… Tak si to alespoň vysnila jedenáctiletá nemocná holčička Annie o nové přítelkyni svého rozvedeného otce Syracuse. Ať už Ondine je či není mořskou pannou, zabydlí se v domě i srdci mladého rybáře. A i když nemá šupiny a plovací blány, podléhá zákonům svého druhu: dostala k dispozici jen omezený čas a po jeho uplynutí si pro ni přijde její právoplatný partner... Režisér Neil Jordan navazuje milostným příběhem mezi mořem, zemí a nebem na tu linii ambivalentně mystických příběhů, kterou v jeho díle zastupují horor Společenství vlků (1984), vampýrské drama Interview s upírem (1994) či oneirické krimi Přízraky ze snů (1999).