Začalo to Ipanemou
Příběh brazilské hudby a jejího úspěchu od nástupu bossa-novy a samby až po dnešek. Pronikavá sonda do latinskoamerického myšlení i moderní historie. Ve filmu se strhující hudbou nechybí snad žádná z brazilských a spřátelených hvězd (David Byrne, Caetano Veloso, Gilberto Gil, Devendra Banhart, M.I.A., Os Mutantes...)
Celovečerní dokument je velkým remixem myšlenek a domněnek kolem opakujícího se cyklu, v němž svět zas a znovu objevuje brazilskou hudbu. Její osud za hranicemi Brazílie se odhaluje v rozhovorech se zásadními hudebníky všech aktivních generací. Jsou mezi nimi David Byrne, Devendra Banhart, M.I.A., Os Mutantes, Caetano Veloso, Gilberto Gil, Tom Zé, Seu Jorge, Thievery Corporation, Bebel Gilberto, CSS, Creed Taylor a další. Muzikanti, producenti, dýdžejové a kritikové tu zkoumají, jak se na jedinečné pozici brazilské hudby v globální kultuře podepsala kosmopolitizace hudebních stylů, ale také samplování a globalizace. Zvláštní roli tu má psychedelická skupina Os Mutantes, jejíž hvězdná kariéra v šedesátých letech se stala legendou a vedla i k rekordní aukční koupi nejdražší brazilské gramodesky. Film sleduje návrat Os Mutantes v roce 2006, který vyvrcholil koncertem před třicetitisícovým publikem na chicagském festivalu Pitchfork.