Média a jiné přízraky
Máte někdy pocit, že televizní pořady vašeho dětství byly plné přízraků a duchů, kteří vám v hlavě straší dodnes? Působivé a stylově vytříbené filmové koláže z britského hudebního vydavatelství Ghost Box to potvrzují. Autorem neklidných remixů dávné mediální reality je grafik a filmař Julian House, spolupracovník kapel Primal Scream, The Prodigy a Stereolab.
Hudba vyvolaná ze vzpomínek, rozmlženost jako na hranici bdění a spánku – to je výrazná tendence v dnešní nezávislé hudbě. Hru s pamětí, mediální realitou 60. až 80. let a „přízraky minulosti" mapuje pásmo experimentálních filmů sestavené speciálně pro MFF Karlovy Vary. Stylově vytříbené snímky Juliana House jsou výkladní skříní „hauntologické hudby" z britského labelu Ghost Box Music. Hauntologie (výraz filozofa Derridy) je výrazem pro minulost, která nezmizela a zasahuje do naší přítomnosti, ba dokonce v ní straší jako duch. Zdroji inspirace jsou: svědectví o nevysvětlitelných jevech, amatérská fotografie se syndromem Zvětšeniny – tedy bezděčného zachycení čehosi osudového, „divné" momentky z hraných filmů, u nichž tápeme po možném obsahu a stylu... Je to svět analogových forem, starých knižních obálek, televizních pořadů a učebnic, na kterých vyrůstala generace dnešních vládců světa – a v nichž přehlédla všechny ty „duchy".