Na půdě plné harampádí bydlí ve starém kufru úhledná panenka Pomněnka, loutkový princ Krasoň, líný medvídek Mucha a plastelínový skřítek Šubrt. Když je Pomněnka unesena do Říše zla, vydávají se ji její přátelé zachránit. Po půdě se přitom pohybují jako krajinou, plnou nebezpečných nástrah. Téměř čtvrtstoletí po vysoce ceněném středometrážním snímku Krysař (1985) se výtvarník a režisér Jiří Barta představuje celovečerním projektem, kterým se vrací k atmosféře i tématu svých nejlepších prací. „Staromilsky" pojatá rodinná pohádka kombinuje různé skutečnosti: životem použité a otlučené hrdiny, probíjející se světem odložených věcí, spojuje s hranými „realistickými" prvky typu živého kocoura. Zároveň mísí nejrůznější výtvarné a animační techniky, spojené do nové podoby v digitální postprodukci. Bartův film je tak působivým dialogem s historií animovaného filmu a zároveň esejem o plynutí času. Snímek byl oceněn Českým lvem za nejlepší animovaný film roku.