Normal
Obávaný sériový vrah Peter Kurten se dobrovolně vydá do rukou spravedlnosti. Obhajoby muže, který děsil Německo na přelomu 20. a 30. let, se ujme mladý právník toužící dokázat Kurtenovu psychickou vyšinutost. Během studia případu a setkání s inteligentním, chladnokrevným manipulátorem se ovšem dosavadní žebříček hodnot mladého idealisty bortí… Režisér Julius Ševčík ve svém expresivně pojatém thrilleru relativizuje otázku zločinu, trestu a normálnosti v Německu těsně před nástupem nacismu.
Peter Kurten od února 1929 do října 1931 zabil přinejmenším osm lidí a bezpočet dalších napadl. Když se obávaný sériový vrah, přezdívaný „vampýr z Düsseldorfu", dobrovolně vydal do rukou spravednosti, otevřel tím jen další hrůznou kapitolu svého příběhu. Vrahovy obhajoby se ujímá ambiciózní mladý právník Justus Werner, který chce dokázat Kurtenovu psychickou vyšinutost: místo na popravišti by měl skončit v psychiatrické léčebně. Během studia případu a setkání s inteligentním, chladnokrevným manipulátorem se ovšem dosavadní žebříček hodnot mladého idealisty bortí. Podíl na tom má i Kurtenova oddaná žena Marie… Režisér Julius Ševčík ve svém expresivně pojatém thrilleru relativizuje otázku zločinu, trestu a normálnosti v Německu těsně před nástupem nacismu. Nevytváří si morálně pokřivená společnost své vlastní vrahy? Snímek, volně inspirovaný skutečným případem, získal cenu Golden Goblet za režii na MFF v Šanghaji.