Kuky se vrací
Malý Ondra má astma, a tak mu maminka vyhodí do popelnice starého plyšového medvídka Kukyho. Před spaním Ondra sní o tom, že milovaná hračka se chce vrátit ze skládky domů. V klukovské fantazii medvídek zbloudí v lese obývaném podivuhodnými bytostmi… V éře dokonalých počítačových simulací reálného světa se režisér Jan Svěrák vrací k přirozenosti: podobně jako ve svém krátkém snímku Ropáci (studentský Oscar 1988) kombinuje ručně voděné loutky s přírodním prostředím.
Malý Ondra má astma, a tak mu maminka vyhodí do popelnice jeho nejoblíbenější hračku: starého plyšového medvídka Kukyho. Večer před spaním Ondra sní o tom, že se Kuky rozhodl vrátit ze skládky zpět domů. V klukovské fantazii medvídek zabloudí v lese obývaném divokými zvířaty i podivuhodnými bytostmi, o kterých během svého dosavadního života na poličce v dětském pokoji nikdy neslyšel. I v malém vysněném světě ovšem existuje opravdové dobro i skutečné zlo, s nimiž se Kuky musí vyrovnat a stát se pravým hrdinou… V éře dokonalých počítačových simulací reálného světa se oscarový režisér Jan Svěrák vrací k přirozenosti: podobně jako ve svém krátkém snímku Ropáci, vyznamenaném v roce 1988 studentským Oscarem, kombinuje ručně voděné loutky s reálným prostředím, především přírodním. Vizuálně originální příběh tak nabízí nejen úvahu o úskalích „ekologické" rovnováhy vztahů v lidském světě, ale také vtipně komentuje aktuální stav filmového jazyka.