Duchaplná reflexe neduhů rumunské postkomunistické společnosti. Důchodce Ion obdrží vyznamenání za hrdinství prokázané ve druhé světové válce, na něž si však jen stěží dokáže vzpomenout. Film se opírá o přesvědčivé herecké výkony, jemný suchý humor a zcela si vás podmaní svým ironickým nábojem. V roce 2009 získal pět cen na MFF v Soluni.
Šest let po působivém debutu Maria přichází režisér Calin Peter Netzer, rumunský rodák, který s rodiči vyrůstal v Německu, s duchaplnou reflexí společenských neduhů v postkomunistické vlasti. Jeho Čestná medaile se opírá o přesvědčivé herecké výkony hlavních představitelů, jemný suchý humor a zcela si vás podmaní svým ironickým nábojem. Je prosinec roku 1995 a topení v bytě hlavního hrdiny s komickým jménem Ion I. Ion pořád nefunguje. Ion se neúnavně pachtí životem, přestože s ním jeho manželka Nina a dospělý syn Cornel už šest let nemluví. Ovšem v momentu, kdy obdrží oznámení, že bude u příležitosti 50. výročí ukončení druhé světové války vyznamenán pamětní medailí, naberou věci nový kurz. Když se ale snaží zjistit, za co vlastně medaili dostává, dozvídá se, že sdružení veteránů s tím nemá nic společného, a ministerstvo obrany zas prý přijímá dotazy jen písemně.