Marwencol
Po brutálním útoku zůstaly Marku Hogancampovi trvalé následky v podobě ztráty paměti a poškození mozku. Protože si nemohl dovolit nákladnou terapii, vytvořil si svou vlastní. Na zahrádce u svého domku vytvořil Marwencol, precizní a zajímavě zabydlenou zmenšeninu belgického městečka z doby druhé světové války. Cena pro nejlepší dokument festivalu SXSW.
Když se 8. dubna roku 2000 vypotácel Mark Hogancamp z baru v americkém městečku Kingston, parta agresivních mužů ho za nejasných okolností téměř ukopala k smrti. Po devíti dnech v kómatu se jeho stav velmi pozvolna začal lepšit, trvalé následky v podobě ztráty paměti a poškození mozku mu ale zůstaly. Protože si nemohl dovolit nákladnou terapii, vytvořil si svou vlastní. Na zahrádce u svého domku vytvořil Marwencol, šestinásobnou zmenšeninu belgického městečka z doby druhé světové války. Městečko zabydlel precizně provedenými loutkami reprezentujícími jeho kamarády, blízké i jeho alter ego v podobě neohroženého kapitána americké armády. Když tyto postavy, do nichž vtěluje své pocity, naděje, obavy i zbytky svých vzpomínek, začal v neuvěřitelně detailně provedených kompozicích fotit, stalo se rázem z jeho unikátní domácí terapie umění. Debutující americký dokumentarista Jeff Malmberg strávil s kamerou v Hogancampově městečku, plném dramatických událostí sklonku druhé světové války, celé čtyři roky.