Vlčí chřtán
Italský dokumentarista a janovský rodák Pietro Marcello dokázal s využitím unikátních archivů brilantně oživit specifickou atmosféru přístavní čtvrti italského Janova a ještě k tomu rozehrát v jejích kulisách pozoruhodnou love story mezi tvrďáckým, ale dobráckým Sicilanem Enzem a transsexuální Mary. Cena za nejlepší film na MFF v Turíně.
Těžko bychom nalezli místo, z něhož sálá tak specifická atmosféra, jako je přístavní čtvrť italského Janova. Tedy spíše sálala, protože kouzlo úzkých oprýskaných uliček, plných opilých námořníků, vyžilých prostitutek a přízračné atmosféry, pozvolna mizí v nenávratnu. Italský režisér Pietro Marcello dokázal s využitím unikátních archivů tuto atmosféru brilantně oživit a ještě k tomu rozehrát v jejích kulisách pozoruhodnou love story mezi tvrďáckým, ale dobráckým Sicilanem Enzem a transsexuální Mary. Jejich láska k nám promlouvá z magnetofonových pásek, které si mezi sebou vyměňovali v janovském vězení, kde se na heroinu závislá Mary s Enzem poznali. Autor tohoto nadžánrového snímku, oceněného na Berlinale a na filmovém festivalu v Turíně, přibližuje příběh Mary a Enza přirozeně působícími inscenovanými pasážemi, které velmi invenčně kombinuje se současnými i archivními záběry, v nichž se Janovanům podařilo zachytit jedinečného genia loci jejich města.