Malé lži
Civilní melodrama prosté vypjatých emocí ukazuje manželský svazek, který přes vnější bezstarostnost narušuje nedostatek empatie a fyzické blízkosti. Oba vzájemně odtažití manželé si začnou milostné románky, ale nadále pomocí lží udržují v chodu svůj vztah, jenž má pro ně nezastupitelnou hodnotu.
Japonský režisér Hitoši Jazaki si získal mezinárodní uznání svými delikátními snímky o osamělých dívkách a mladých ženách hledajících lásku. Ačkoli se ve svém novém melodramatu věnuje manželskému páru, jeho postavy opět zrcadlí emocionální vykořeněnost Japonců. Navenek poklidný svazek mladých lidí je vnitřně nahlodáván odtažitostí obou manželů. Přestože sdílejí domácnost a postel a každý den společně snídají i večeří, je jejich vztah prostý sexu i jakéhokoli jiného fyzického projevu náklonnosti – má spíše podobu soužití dvou vzájemně se respektujících spolubydlících. Postupem času si oba začnou milostné románky, ale nadále setrvávají spolu a udržují manželství v chodu za pomoci lží. Civilním stylem vyprávěné melodrama se vyhýbá afektovaným emocím, a naopak decentně předkládá portrét vztahu, který je na jednu stranu dysfunkční, ale současně má pro obě postavy svou nezastupitelnou hodnotu.