Orion
Studentka Elham začala chodit s Amirem, ale její milenec se s ní nehodlá oženit. Když vyjde veřejně najevo, že dívka už není panna, skončí ona i její bývalý přítel před soudem. Amir se pod tlakem rychle začne měnit z chápavého přítele v pragmatika. Situaci nešťastné Elham může její otec podle tradice řešit jen jediným způsobem. Režisér Ali Zamani Esmati s lakonickou působivostí popisuje beznadějné postavení inteligentní, vzdělané ženy v tradičně strukturované muslimské společnosti.
Studentka Elham se zamilovala do sympatického Amira a přišla s ním o panenství. Její milenec se ovšem nehodlá ženit – a dostává tak Elham do zoufalé situace. Když vyjde veřejně najevo, že dívka už není panna, skončí ona i její bývalý přítel před soudem. Amir se pod tlakem rychle začne měnit z chápavého přítele v pragmatika, který na milenku naléhá, aby změnila výpověď a zapřela, že ji zhanobil právě on. Situaci nešťastné Elham může její otec podle tradice řešit jen jediným způsobem. Režisér Zamani Esmati s lakonickou působivostí popisuje beznadějné postavení inteligentní, vzdělané ženy v tradičně strukturované muslimské společnosti. V pozadí působivých minimalistických obrazů svého psychologického dramatu si autor klade otázku, co je to za společnost, která považuje tragický příběh Elham za přijatelný. Na střihu snímku, natočeného v nejlepších tradicích íránské kinematografie, se jako konzultant podílel známý režisér a scenárista Jafar Panahi.