Single Man
Los Angeles v roce 1962. Kubánská krize vrcholí, stárnoucí britský vysokoškolský učitel George Falconer však cítí jen smutek nad smrtí svého dlouholetého partnera Jima. Se zoufalstvím i ironií si klade otázku, jestli má jeho život ještě nějaký smysl. Jak skončí den, který určil jako poslední ve svém životě? Colin Firth získal za svůj herecký výkon v režijním debutu módního návrháře Toma Forda Cenu BAFTA, Volpiho pohár na MFF v Benátkách a oscarovou nominaci.
Los Angeles v roce 1962. Kubánská krize vrcholí, britský vysokoškolský učitel George Falconer se však soustřeďuje jen na minulost. Osamělý homosexuál se pokouší vyrovnat s nedávnou smrtí svého dlouholetého partnera Jima. Nezvedá telefony a komunikuje jen s letitou kamarádkou, elegantní Charley, která se mu snaží – jako už mnohokrát předtím – dodat životní energii. Současně se pokouší uniknout před studentem Kennym, jenž v něm cítí spřízněnou duši. Se zoufalstvím i ironií si George zas a znovu klade otázku, jestli má jeho život ještě nějaký smysl. Jak skončí den, který určil jako poslední ve svém životě? Tom Ford si pro svůj režijní debut zvolil adaptaci románu Christophera Isherwooda, který se v roce 1964 stal jedním z prvních literárních děl otevřeně bojujících za lidská práva homosexuálů. Colin Firth získal za svůj herecký výkon Cenu BAFTA, oscarovou nominaci a Volpiho pohár na MFF v Benátkách. Tam film získal zvláštní cenu pro snímek s homosexuální tematikou – Queer Lion.