Špion Garbo
Fascinující příběh Juana Pujola, výjimečného španělského dvojitého špiona, který za druhé světové války pomohl změnit běh dějin. Úchvatná koláž, sestavená z útržků špionážních filmů, archivních záběrů, fundovaných komentářů a rafinované hudby, poukazuje na neustálou pohyblivost hranic mezi pravdou a klamem.
Působivě vylíčený příběh dvojitého špiona, který za druhé světové války pomohl změnit běh dějin. Režisér Edmon Roch se mohl jen tak pohodlně usadit a nechat tento fascinující příběh, aby se vyprávěl sám. On však namísto toho vytvořil oslnivé dílo sestavené z útržků špionážních filmů, archivních záběrů, fundovaných komentářů a rafinované hudby, a s nebývalou intenzitou tak předložil téma neustálé pohyblivosti hranic mezi pravdou a klamem. V roce 1940 se Španěl Juan Pujol nabídl do britských služeb jako špion, byl však odmítnut. Místo toho se etabloval jako agent ve službách nacistů a předstíral, že působí z Londýna, ač se ve skutečnosti usídlil v Lisabonu. Vrcholným momentem jeho kariéry byl rok 1944, kdy se mu podařilo zabránit značnému krveprolití tím, že odlákal pozornost německých obranných jednotek do Calais, zatímco se Spojenci vyloďovali v Normandii.