Podivný případ Angeliky
Fotograf Isaac je najat, aby vytvořil posmrtný portrét mladé Angeliky. Přihodí se však něco, co mladíkovi převrátí celý život. Nový snímek více než stoletého režiséra Manoela de Oliveiry byl v premiéře uveden na MFF v Cannes, kde otevíral sekci Un certain regard.
Fotograf Isaac je uprostřed noci vyburcován, aby přijel vyfotografovat mladou Angeliku, která zemřela jen pár dní po své svatbě. Mladíka okamžitě uhrane dívčina krása. To, co spatří za další okamžik, mu však převrátí veškerou dosavadní existenci. Podlehne Isaac vábivému přeludu, nebo se vymaní z milostného okouzlení? Portugalský režisérský veterán Manoel de Oliveira se ve svém novém filmu vrací do oblasti u řeky Douro, kde před bezmála osmdesáti lety natočil i svůj debutový dokument. Pečlivě komponovaný snímek zaujme nejen modelovým příběhem o lásce, jež nebere na nic ohledy, ale též specifickým stylem, který směruje divákovu pozornost vždy na jedinou činnost nebo téma. Ač je příběh zasazen do současnosti, obestírá jej starosvětská patina, která mu dodává obecnější vyznění i tajemnou atmosféru. „Láska je abstraktní a láska je absolutní," říká režisér.