Křičící muž
Křičící muž není film o válce, ale o lidech prožívajících její tíhu. Zestárlý Adam, pamatující dny slávy, těžce nese ztrátu prestižního postavení a podvědomě přenáší své pocity ublíženosti na syna. Teprve ve chvíli, kdy mu jej vezme válka, je schopen si uvědomit, co obětoval. Na festivalu v Cannes získal film Cenu poroty.
Čad dnešních dnů. Adam kdysi prožil slávu jako plavecký šampion. Dnes je mu přes šedesát a s pomocí syna Abdela se jako plavčík stará o bazén luxusního hotelu v N’Djaméně. Když je hotel prodán novým majitelům, je Adam přinucen předat péči o bazén synovi a vzít podřadnou práci. Cítí se nesmírně uražen a ztrátu prestižního postavení nese jako ponížení. V zemi panuje občanská válka a vláda sbírá síly proti povstalcům. Úřady nutí obyvatele, aby přispěli armádě penězi nebo vysláním dobrovolníků schopných vojenské služby. Adam sice žije spořádaně a má vzornou domácnost, ale je chudý a v poslední době mu přidělává starosti Abdel, který ho nerespektuje jako dřív. Správce čtvrti nepřestává naléhat, aby rodina přispěla na vojenské výdaje, a třebaže s ním Adam vychází dobře, je těžké mu vzdorovat. Adam nemá peníze, má ovšem syna.