Poezie
Mija už není mladá, ale ráda se hezky obléká a její trochu excentrické klobouky vypovídají o zálibě v kráse a poezii. Ráda by se naučila psát básně, proto se přihlásí do kurzů poezie. Nebýt události, do níž je zapleten její vnuk, žila by Mija dál svůj malý spokojený život. Film získal letos v Cannes cenu za scénář a jeho tvůrce je členem poroty 45. MFF Karlovy Vary.
Mi-ja žije v malém venkovském městě, jímž protéká řeka. Je jí už víc než šedesát, ale vypadá mladistvě a ráda se dobře obléká. Její klobouky působí trochu excentricky, ale vypovídají o Mi-jině zálibě v kráse a poezii. Ráda by se naučila psát básně, proto se přihlásí do kurzu poezie v místním kulturním domě a stane se jeho zanícenou posluchačkou. Nebrání jí to pečovat o ochrnutého starce, a vydělávat si tak na živobytí. Chování dospívajícího vnuka, který s ní žije, Mi-ju netrápí, dokud nevyjde najevo, že je zapleten do případu sebevraždy své spolužačky. Mi-ja zjišťuje, že skutečnost není tak krásná, jakou by ji ráda viděla. „Co to znamená, napsat báseň v době, kdy poezie skomírá?" ptá se režisér Lee Chang-dong, jehož film byl letos v Cannes odměněn cenou za scénář. Postavou Mi-ji, jejímž příběhem si tvůrce sám odpovídá, se po dlouhé přestávce vrátila k filmu Yun Jung-hee, legendární hvězda korejského filmu 60. let. Lee Chang-dong je letos členem Hlavní poroty 45. MFF KV.