Moje štěstí
Může se snímek, který začíná scénou zalévání mrtvoly do betonu, rozvinout v poetické zachycení ruské současnosti i historie? Řidič Georgij pozná, že překvapení mohou přicházet kdykoli v průběhu původně obyčejného putování. Nezvyklá mozaika několika příběhů byla vybrána do soutěže festivalu v Cannes.
Řidič náklaďáku Georgij si balí svačinu od ženy a vyráží na cestu. Shledání s nezletilou dívkou, která prodává své tělo, a navíc ještě ví, proč to dělá, i s dalšími postavami však rutinní dodávku zboží promění ve zkušenost, jakou by si hrdina původně ani nepřál. Může si člověk uchovat svou lidskost v podmínkách, které upřednostňují holé přežití? Může malebná krajina zmírnit krutosti, které se v ní budou odehrávat? Spojení naprosté racionality s poetičností absurdity, ale též pocit bezmoci, který diváka zachvacuje, i když je srozuměn s tím, že právo je na druhé straně, přibližuje snímek knihám Ádáma Bodora i Franze Kafky. Nadčasovému vyznění díla, jež režisér založil na příbězích, které sám vyslechl či zažil při svých dlouholetých cestách po Rusku, pomáhá i kamera Olega Mutua (4 měsíce, 3 týdny a 2 dny) a sugestivní zvuková složka Vladimira Golovnického (Jak jsem dopadl tohle léto).