Imaginární lásky
Okouzlující snímek Imaginární lásky se stal jedním z miláčků publika canneské sekce Un certain regard. Film o paradoxech lásky i lidské osamělosti vypráví příběh svérázného milostného trojúhelníku mezi přáteli Francisem (hraje jej sám režisér) a Monikou a jejich novým objevem Nicolasem, mladíkem obdařeným antickou krásou.
Okouzlující snímek Imaginární lásky se stal jedním z letošních miláčků publika canneské sekce Un certain regard. Film o paradoxech lásky i lidské osamělosti za to vděčí především lehkému komediálnímu tónu, kterým je vyprávěn příběh svérázného milostného trojúhelníku mezi přáteli Francisem (hraje jej sám režisér) a Monikou a jejich novým objevem Nicolasem, mladíkem obdařeným antickou krásou. Láska k Nicolasovi naruší dlouholeté kamarádství Moniky a Francise a nutí je volit mezi láskou a přátelstvím, mezi klidným životem a vypjatou touhou. Snímek rámují autentické výpovědi mladých lidí o milostných karambolech a spolu s imaginativní formou z něj činí skutečnou diváckou lahůdku. Dolanův styl je navíc jasně rozpoznatelný, velmi poetický a zároveň ironický. Blízko má k filmům Wong Kar-waie, například způsobem použití hudby či zpomalených pasáží.