Co dělat, když svět kolem nás, na nějž jsme zvyklí, se začíná hroutit a na jeho místo se tlačí lidé nových pořádků? To je otázka tvořící páteř nádherného filmu Luchina Viscontiho Gepard. Díky citlivému digitálnímu restaurování se vyprávění o sicilském knížeti Salinovi v podání nepřekonatelného Burta Lancastera, o jeho podnikavém synovci Tancredim a krásné plebejce Angelice, jež ztělesnili Alain Delon a Claudia Cardinalová, stane nezapomenutelným zážitkem i pro toho, kdo film dobře zná.
Píše se rok 1860, Garibaldi se vyloďuje na Sicílii, risorgimento je v plném proudu. Kníže Fabrizio Salina dobře ví, že končí historická role třídy, k níž po staletí patří jeho rod, že ji vytlačí vrstva lidí často nevzdělaných a nekultivovaných. Myšlenku zániku světa, který miloval, přijímá se smutkem, ale s vědomím jeho neodvratnosti. A hlavně s odhodláním pomoci milovanému synovci, aby si v novém světě našel správné místo pro sebe a své potomky. Se shovívavou ironií sleduje, jak instinkt vede podnikavého Tancrediho z řad revolucionářů vzápětí do armády nového krále Itálie a od vlažného zájmu o strýcovu dceru Concettu do náruče krásné Angeliky, dcery plebejského zbohatlíka. Předlohou slavného filmu Luchina Viscontiho s nádhernou kamerou Giuseppa Rotunna byl román Tomasiho di Lampedusy, pocházejícího ze starobylé šlechty, podobně jako režisér. Díky citlivému digitálnímu restaurování se příběh knížete Saliny, v nezapomenutelném podání Burta Lancastera, a dvojice Tancredi a Angelica, jež ztělesnili Alain Delon a Claudia Cardinalová, stane nepřekonatelným zážitkem i pro toho, kdo film už dobře zná.