Talentovaný pan Ripley
Film je adaptací prvního z románů Patricie Highsmithové, spojených postavou Toma Ripleyho, muže, který jiným lidem nezávidí jejich auta či způsob života, ale život sám. Tentokrát, na samém počátku své cesty, je okouzlen bohatým mladíkem jménem Dickie Greenleaf, který je vším, čím by si Tom přál být.
Muž, který chtěl být někým jiným – lepším, hezčím, úspěšnějším, bohatším. Tom Ripley je chudý newyorský pianista, jehož sny se naplní toho dne, kdy ho bohatý průmyslník Herbert Greenleaf omylem pokládá za spolužáka svého syna a požádá ho, aby Dickieho, který si své prázdniny v Itálii protáhl na neurčito, přivezl domů. Po pečlivé přípravě Tom převezme svou roli a odjede do Amalfi, kde Dickie a jeho snoubenka Marge prožívají své „dolce far niente", typické pro Američany v Itálii 50. let, a podaří se mu k nim připojit. Jak ale roste jeho obdiv k okouzlujícímu Dickiemu, stále hůř snáší jízlivou blahosklonnost, kterou vůči němu Dickie projevuje. Nakonec se odhodlá k drastickému kroku. Dokáže se však vyhnout následkům? Minghella adaptoval první z celkem pěti románů Patricie Highsmithové, jež spojuje postava amorálního podvodníka a příležitostného vraha Toma Ripleyho, a natočil ho s mimořádným citem jak pro prostředí a dobu, tak pro psychologickou motivaci svého hrdiny.