Rozjeď to, stoupej a křič
David Byrne – slavný šéf bývalých Talking Heads, dnes sólový hudebník, organizátor, vydavatel – v celovečerním dokumentu: zkouší, mluví o tvorbě, koncertuje s kapelou a tanečním souborem. Dobrá kombinace energie na pódiu a intimnějších výpovědí. Premiéru filmu s úspěchem uvedl americký festival SXSW 2010.
Je radost točit celovečerní dokument o někom tak energickém, činorodém a překypujícím fantazií, jako je David Byrne. Když režisér Jonathan Demme živě zachytil jeho bývalou skupinu Talking Heads (Stop Making Sense, 1984), vytvořil snímek, který dodnes vítězí v anketách o nejlepší koncertní film všech dob. Nyní vznikl dokument, kombinující strhující hudební vystoupení s Byrneovými intimnějšími promluvami o tvorbě. Film byl natáčen během turné v letech 2008 a 2009, kdy Byrne prezentoval písně vzešlé ze spolupráce s Brianem Enem. Vidíme zákulisí, konkurzy, zkoušky a Byrneovy rozhovory s klíčovými spolupracovníky. Odhaluje se tak tvůrčí proces, který vede k Byrneovu typickému energickému propojení inteligentní pop-music s moderním tancem. Premiéru filmu, který rekapituluje členitou kariéru a svědčí o dnešním Byrneově tvůrčím zápalu, s úspěchem uvedl americký festival SXSW 2010.