Podivné síly: Stephin Merritt a The Magnetic Fields
Newyorskou nezávislou skupinu The Magnetic Fields vede Stephin Merritt – muž, jehož média označila za nejlepšího textaře po Coleu Porterovi. Intimní dokument, který vznikal deset let, je prvním pohledem zblízka na jeho práci jak pro The Magnetic Fields, tak pro offbroadwayské muzikály.
Newyorský písničkář Stephin Merritt upozornil mezinárodní publikum na svou skupinu The Magnetic Fields, když v roce 1999 vydal 69 Love Songs. Trojalbum, pro které skutečně napsal devětašedesát původních písní „o lásce", vtipně a sofistikovaně odkazuje na nejrůznější styly a žánry z celé historie moderní písně – od tradičního country po elektronický pop. Z Merritta se stala vlivná a uznávaná osobnost současné pop-music: tisk psal o nejlepším textaři po Coleu Porterovi. Filmařka Kerthy Fixová ho s kamerou sledovala deset let. Zaznamenala jeho práci pro muzikály a pro The Magnetic Fields, výsledný film zachycuje i Merrittovy vztahy se spoluhráči a s dlouholetou manažerkou Claudií Gonsonovou. V portrétu tvůrce, který je pokládán za jednoho z nejvýraznějších písničkářů dneška, nahlédneme do zákulisí americké kultury: hovoří tu kritik časopisu The New Yorker Sasha Frere-Jones, komička Sarah Silvermanová, hudebník a teoretik Drew Daniel či Peter Gabriel.