Maketa Mu
Poválečné sci-fi snímky, dobovou filmovou propagandu i mystiku new age využil Craig Baldwin pro vlastní příběh-koláž: radikální hybrid špionážního žánru, sci-fi, westernu, a dokonce i hororu. Záběry z brakových seriálů a scény z béčkových (místy až zetkových) filmů se střídají s nově natočeným materiálem.
Radikální filmař Craig Baldwin se dlouhodobě zabývá možnostmi koláže jako svobodného žánru se silným subverzivním potenciálem. Už ve filmu Hudební piráti (Sonic Outlaws – uvedeno na MFF Karlovy Vary v roce 2003) nechával promlouvat umělce o kontroverzní povaze koláže v éře digitálního kopírování. Maketa Mu je radikálním hybridem špionážního žánru, sci-fi, westernu, a dokonce i hororu. Vychází z (povětšinou) pravdivých příběhů poválečných kalifornských subkultur: průkopníků raketové kosmonautiky, alternativních náboženství a beatniků. Prostřihy z brakových seriálů, industriální kulisy a scény z béčkových (místy až zetkových) filmů se střídají s nově natočeným materiálem. Postavami proplétaných příběhů jsou L. Ron Hubbard (spisovatel sci-fi, který se stal sektářským vůdcem) a Marjorie Cameronová, bohémská umělkyně a „matka hnutí new age". Baldwin mistrně užívá dobových utopií k vyprávění, jež spekulativně vede až k militarizaci vesmíru a k opanování lidských duchovních potřeb a volného času mezinárodními korporacemi.