Hráč
Renomovaný nizozemský dokumentarista John Appel se ve svém nejnovějším filmu rozhodl podniknout velmi osobní sondu do duše hazardního hráče. Světu, kde podle jedné z postav „nemáte minulost, jen budoucnost, kde čas neexistuje a kde můžete zažít zcela specifický pocit svobody", totiž podlehl i jeho otec.
Renomovaný nizozemský dokumentarista John Appel, jehož snímek Poslední vítězství byl na festivalu promítán před šesti lety, se ve svém nejnovějším filmu rozhodl podniknout velmi osobní sondu do duše hazardního hráče. Světu, kde podle jedné z postav „nemáte minulost, jen budoucnost, kde čas neexistuje a kde můžete zažít zcela specifický pocit svobody", totiž podlehl i jeho otec. S pomocí vlastních vzpomínek a archivních záběrů se Appel snaží pochopit jeho vášeň pro hazardní hry. Zároveň nás seznamuje s Harrym Engelsem, kterého už třicet let úspěšně živí sázení na koňských dostizích a jehož seznam bývalých mladých přítelkyň je podobně bezedný jako jeho historky a vtipy. Ve vězení pak navštěvuje notorického švindlíře Harryho Hoflanda, jenž za mřížemi za nejrůznější podvody strávil celkem deset let. Poslední z postav, v jejichž volně propletených portrétech autor mistrně poodhaluje roušku psychologie hazardu, je pokerový hráč Ted Stolzenbach.