Paju
Druhý celovečerní film jedné z nejvýraznějších korejských filmařek současnosti zahajoval letošní festival v Rotterdamu. Přináší komplikovaný příběh mladé ženy, která se po několika letech vrací do rodného městečka Paju, kde je konfrontována s novými okolnostmi tragické smrti své sestry a nucena znovu se setkat se sestřiným manželem a postavit se dávným tajemstvím.
Ve snímku Paju přináší jedna z nejtalentovanějších korejských režisérek portrét postav, jež mají velmi daleko k průměrnosti a k tomu, co je považováno za běžné a „normální". Navazuje tak na styl a kvality své velmi úspěšné celovečerní prvotiny Jiltuneun naui him (Žárlivost je mé druhé jméno, 2002). Mladá žena Eun-mo se po několika letech strávených hledáním sebe sama v Indii vrací do rodného korejského městečka Paju. Tam se znovu setkává s manželem své tragicky zesnulé sestry Joong-šikem. Na povrch vyplouvají nejen nové okolnosti spojené se sestřinou smrtí, ale také silný cit, který se Eun-mo snažila potlačit a navždy pohřbít. Zvítězí pravda, nebo vášeň? Režisérčina fascinace komplikovanými postavami a její umění postupně rozkrývat další a další malá tajemství činí z filmu jedinečný zážitek, který u diváka vyvolává dojetí i přání vidět složitý příběh lidské touhy a hledání znovu a znovu. Snímek byl s velkým úspěchem uveden na festivalu v Pusanu a také zahajoval letošní festival v Rotterdamu.