Rok 1952, doba nejtvrdšího stalinského teroru v Polsku: životy žen tří generací osudově poznamená setkání s agentem tajné policie. Film oplývá mnoha rozmanitými kvalitami: chytrostí, komplexností, hojnými odkazy na polskou kinematografii a kulturu, hravostí, s níž osciluje mezi různými žánrovými polohami – to vše s příměsí svérázného černého humoru.
Vizuálně působivý a stylově propracovaný snímek, zasazený do doby nejtvrdšího stalinského teroru v Polsku, zachycuje osudový zvrat, který v životě žen tří generací způsobí setkání s agentem tajné policie. Cenami ověnčený dokumentarista Borys Lankosz obdařil svůj první hraný film mnoha rozmanitými kvalitami: chytrostí, komplexností, četnými odkazy na polskou kinematografii a kulturu, hravostí, s níž osciluje mezi různými žánrovými polohami – to vše s příměsí svérázného černého humoru. Sabina, upjatá třicetiletá panna, pracuje jako redaktorka poezie ve varšavském nakladatelství a domácnost sdílí s ráznou matkou a churavějící, nicméně čilou babičkou. Ve snaze najít pro Sabinu ženicha, přivádějí obě ženy jednoho nemožného nápadníka za druhým. Avšak Sabina, jejíž srdce rozechvívá pohled na odhalené hrudi vojáků z filmových týdeníků, najde svého ctitele zdánlivě úplnou náhodou.