Truchlení pro Annu
Elegantní stárnoucí Françoise se těší z úspěchu své dcery, která však záhy přijde o život. Zdrcená žena se rozhodne pro únik do samoty i stažení do svého nitra. Snímek nabízí citlivé a esteticky vytříbené drama o tom, jak se vyrovnat s těžkou životní situací, ale i o tom, zda může umění léčit.
Tvář důstojně stárnoucí ženy prozrazuje dojetí i pýchu: její dcera, aspirující houslová virtuoska, právě hraje svůj životní koncert. Ale také koncert poslední, protože znovu dívku spatříme už jen na lehátku v márnici. Zničená matka Françoise se rozhodne vyrovnat se situací o samotě, aniž by tušila, co může taková volba přinést. Umožní dlouho nenavštívené místo v horách ženě nový začátek, nebo jen vyvolá další zasuté vzpomínky? Subtilní snímek se snaží do centra dění dostat osamocenou hrdinku, a díky dominanci frontálních a precizně symetrických záběrů tak činí i doslova. Svou intimitou film nabádá ke sdílení smutku – tíhu situace nemají na diváka přenášet slova, ale atmosféra zahušťovaná potlačovaným žalem protagonistky. Citlivostí i nabízeným ženským pohledem se snímek řadí mezi niterné filmy Jane Birkinové Les boîtes (2007) či Valerie Bruni Tedeschiové Herečky (Actrices, 2007).