Unaveni sluncem 2: Exodus
Před patnácti lety si Nikita Michalkov odnesl Oscara za drama Unaveni sluncem. Nyní na ně navazuje velkolepým pokračováním s podtitulem Exodus. Osudy perzekvovaného Kotova a jeho dcery Nadi rozehrává Michalkov na pozadí první, tragické etapy války. Zdůrazňuje chaos a děs ústupu, nekompetentnost velení, krutost lidských ztrát. Zbavuje posvátnosti heroické mýty a vytváří mýtus vlastní, založený na víře v boží prozřetelnost, živený soucitem a láskou.