Arbor
Debutující britská režisérka Clio Barnardová ve svém originálně pojatém snímku, oceněném letos na festivalu Tribeca, rekonstruuje osud talentované britské divadelní autorky Andrey Dunbarové, jež zemřela v pouhých devětadvaceti letech. Autentické audionahrávky, které během dvouleté práce režisérka získala od členů a známých Dunbarovy rodiny, ve filmu precizně vkládá do úst hercům.
Debutující režisérka Clio Barnardová ve svém originálně pojatém snímku ukazuje, kam až lze posunout hranice žánru dokumentárního filmu. Hlavní postavou snímku je mladá talentovaná divadelní autorka Andrea Dunbarová, která na sebe upozornila v roce 1980 velmi syrovou a zčásti autobiografickou hrou Rita, Sue and Bob Too. Děj této hry umístila do prostředí chudého předměstí britského Bradfordu, plného domácích hádek, věčně opilých a vulgárních otců, frustrovaných matek a dětí ocitajících se na hraně zákona. Podobně neveselý osud potkal i samotnou Andreu Dunbarovou, která zemřela v pouhých devětadvaceti letech a zanechala po sobě tři malé děti, jež měla se třemi různými otci. Autorka snímku její osud rekonstruuje s pomocí herců, do jejichž úst vkládá autentické audionahrávky, které během dvouleté práce získala od členů a známých Dunbarovy rodiny. Svůj pozoruhodný snímek, prodchnutý znepokojivou atmosférou, doplňuje o záběry lokální televize z počátku osmdesátých let, na nichž vidíme skutečné členy rodiny Dunbarů.