Věrná kopie
V prvním evropském filmu slavného íránského tvůrce Abbase Kiarostamiho o náhodném setkání dvou lidí hraje Francouzka Juliette Binocheová (mj. Čokoláda) majitelku výtvarné síně v srdci Itálie, pro niž se setkání s anglickým spisovatelem stane příležitostí ke hře, jejíž pravidla zůstanou divákovi neznámá. Film přinesl herečce cenu za nejlepší ženský herecký výkon v Cannes 2010.
Náhoda svede v italském Toskánsku dohromady muže a ženu. Muž je britský spisovatel a přijel hovořit o své knize, žena je Francouzka a má tady malou výtvarnou síň. Během výletu za skvostnými památkami je lidé celkem logicky považují za dvojici. A bůhví proč, žena rozehraje hru, v níž se ztotožňuje s rolí manželky. Po krátkém zdráhání muž na hru přistoupí. A tak nakonec nevíme, kde končí hra a začíná pravda – nebo naopak. První film, který slavný íránský tvůrce Abbas Kiarostami natočil v Evropě, vznikl podle hlavní představitelky Juliette Binocheové na základě zážitku, o němž jí tvůrce sugestivně vyprávěl, aby pak vzápětí popřel, že je pravdivý. Jako partnera herečky, která za tuto roli dostala letos v Cannes cenu za ženský herecký výkon, vybral režisér Williama Shimella, jehož nádherný baryton znají znalci opery, ve filmu je ale naprostým nováčkem.